Ga aan de slag met social selling

Je prospects doen al aan social buying, maar doe jij ook al aan social selling?

Ga aan de slag met social selling

Je prospects doen al aan social buying, maar doe jij ook al aan social selling? Of je nu een beginnende sales medewerker bent of een doorgewinterde professional, social selling is jouw gouden ticket om warme leads binnen te halen.

Start niet met verkopen

Het is verleidelijk om gelijk commerciële content te plaatsen die moet zorgen om te verkopen. Begin met dingen te “geven”. Deel interessante en waardevolle content om je geloofwaardigheid en vertrouwen op te bouwen, zodat jij overkomt als de expert in je branche.

 

Geen kwantiteit, maar kwaliteit

Een hele lange lijst met duizenden contanten is mooi, maar hebben al deze contacten wat aan jouw dienst of product? Een hele kleine kans zegt ons gevoel. Maak daarom gebruik van nuttige tools (zoals LinkedIn SalesNavigator) om meer bruikbare prospects te vinden en deze om te zetten in betalende klanten.

 

Relevante groepen

Word lid van groepen en forums waar klanten en prospects actief zijn. Niet alleen kom je zo in contact met nieuwe klanten, maar blijf je ook op de hoogte wat er speelt in de branche en waar jouw klant tegenaan loopt.

 

Direct resultaat

Verwacht je morgen al honderden nieuwe warme leads?Misschien moet je je verwachtingen van deze post dan iets bijstellen. Verwacht niet direct resultaat. Social selling heeft tijd nodig en gaat om consistentie.Onderhoud relaties en gebruik KPI’s om te meten of jouw strategie wel of niet werkt.

Andere artikelen